vooraanzichtmod.jpg (732×231)
d1

 

Welkom in het woon- en zorgcentrum Huyze Den Hoorn.

 Het WZC staat onder dagelijkse leiding van de heer en mevrouw De Muyt - Beukelaer met RVT erkenning 76170734010.  Huyze Den Hoorn is een kleinschalig WZC, dat als doel heeft de bewoners een huiselijk verblijf te bezorgen.

Het woon- en zorgcentrum is gelegen in de landelijke wijk "Den Hoorn" te Moerkerke - Damme.  Het is een jong gebouw die beschikt over 25 ruime, zonnige kamers.  Door de rustige, groene en landelijke omgeving straalt dit WZC een huiselijke sfeer uit.
 

Missie Huyze Den Hoorn

Waar wij voor staan…

Als woonzorgcentrum bieden we een warme huiselijke omgeving voor onze bewoners. Bewoners hebben recht op een waardige aangename leefomgeving waar hun zorg centraal staat.

We houden rekening met de wensen van de bewoner.

Daarnaast wonen en leven we ook samen in groep. Het belang van de bewoner mag niet in strijd zijn met de goede zorgen voor de medebewoners. We streven ernaar daar een evenwicht in te bewaren.

Er is binnen de organisatie ook aandacht voor het welzijn van de medewerkers en de naasten van de bewoners.

De tevredenheid van allen samen vormt één warm woonzorgcentrum.

Onze waarden/ wat u mag verwachten van onze medewerkers ….

  • Een respectvolle omgang met de bewoners. Respect is de grondhouding die aanwezig is in alle handelingen.
  • Een leuke twist en een grappige opmerking waar dit kan, dit houdt de sfeer vrolijk en luchtig. Hier wordt de grens bewaakt dat mensen niet gekwetst worden.
  • Een hartelijke empathische houding van al onze medewerkers.
  • We spreken bewoners aan zoals ze dat zelf wensen (voornaam/ roepnaam/ andere).
  • We benaderen bewoners op een rustige vriendelijke manier, zowel verbaal als non-verbaal.
  • We houden rekening met de wensen van de bewoner waar deze aanvaardbaar zijn.
  • We stellen geen onnodige handelingen die de bewoners niet op prijs stellen.
  • We respecteren de privacy van de bewoners. Gevoelige bewoners gerelateerde info wordt besproken waar medebewoners en bezoekers niet kunnen meeluisteren.

Visie van Huyze Den Hoorn

Het WZC is de thuis van de bewoners. Iedereen die de deur van het WZC binnenstapt, komt binnen in de leefomgeving van de bewoners. Dit vinden we een belangrijke gedachte om in het achterhoofd te houden bij al onze handelingen.

Visie op onze relaties met de bewoners:

  • De omgeving is gericht op onze doelgroep, activiteiten, radio, tv enz. worden in functie van de bewoner gekozen.
  • We onderhouden goede relaties met de bewoners en volgen hierin de mate van betrokkenheid die zij zelf aangeven, zonder de professionaliteit als hulpverlener te verliezen.
  • Bewoners hebben inspraak in het dagelijks reilen en zeilen van het WZC. Dit gebeurt via de bewonersraad. Daarnaast is een persoonlijk gesprek, een suggestie, een vraag ook steeds mogelijk.
  • We benaderen bewoners als individueel persoon. We hechten dan ook belang aan het leren kennen van de persoon en zijn of haar achtergrond.
  • De mogelijkheden van de bewoners worden optimaal onderhouden door hen de kans te geven waar mogelijk zelf te doen wat kan.
  • De nodige hulp en begeleiding wordt door de verschillende teamleden gegarandeerd.

Visie op onze relaties met de familie:

  • Een goede relatie tussen de familie en het WZC komt de bewoner ten goede. Daarom beogen we een respectvolle open communicatie met elkaar.
  • We wensen dat familie zich goed voelt in onze omgeving en zorgen voor een warm onthaal.
  • Familie die nood heeft aan een gesprek, een luisterend oor, vragen heeft enz. is steeds welkom bij ons.
  • We betrekken de familie door hen op de hoogte te houden van wijzigingen en belangrijke zaken in het dagelijks leven van de bewoner.

Visie op onze samenwerking met de medewerkers:

  • Er is een positieve interactie tussen medewerkers onderling. We geloven dat dit van grote invloed is op de sfeer in huis en hechten hier dan ook veel waarde aan.
  • Respect voor elkaars eigenheid en verscheidenheid is een basishouding in onderlinge contacten tussen medewerkers. Waar men voelt dat men gerespecteerd wordt, kan er goed samengewerkt worden.
  • Goed samenwerken is noodzakelijk om ons doel te bereiken, namelijk de bewoner de beste zorgen geven.
  • Kennis en verantwoordelijkheden die ieder van ons in zijn of haar functie heeft worden aanvaard door de andere teamleden.
  • Elk van ons heeft een houding van beroepsfierheid.
  • Onze medewerkers vertegenwoordigen het WZC en dragen dit ook op een positieve manier naar buiten.
  • Het welbevinden van de medewerkers zorgt voor een aangename beleving van de werkdag. We willen dat elke medewerker zich goed voelt in zijn of haar werkomgeving. Leidinggevenden zijn vlot aanspreekbaar om eventuele problemen daaromtrent te bespreken.
  • In het kader van levenslang leren bieden wij onze medewerkers vormingen aan en staan we ook open voor voorstellen van de medewerkers zelf.
  • De missie en de visie van Huyze Den Hoorn wordt door alle medewerkers gedragen om zo tot kwaliteitsvolle zorgverlening te komen.